Як навчитися спілкуватися з людьми: цікаво, легко, ввічливо, з незнайомими – вправи, поради психологів

Як навчитися спілкуватися з людьми: секрети комунікації

Яким людям необхідно вчитися ефективному спілкуванню

Є такі люди, яким легко знайти тему для розмови і які вільно можуть підтримати бесіду в будь-якій ситуації. Вони мають природний талант до спілкування і харизму, і це підкуповує оточуючих.

Для них абсолютно не потрібно ніяких зусиль, щоб почати діалог і відразу ж викликати симпатію у співрозмовника. Але як бути тим, хто хоче домогтися успіху в житті, але не володіє вродженим талантом оратора? Є кілька секретів навчання ефективному спілкуванню і впевненому взаємодії з оточуючими.

Сім кроків до ефективного спілкування

Є прості правила, дотримуючись яких ви станете хорошим співрозмовником.

впевненість

Хороші навички спілкування з людьми починаються з уміння показати, що ви надійний партнер. Для цього необхідно бути впевненою в собі. Уміння триматися впевнено приваблює інших, як магніт. Вид рішучого людини переконує інших, що цей співрозмовник коштує витраченого часу. Впевнений людина не буде витрачати ваш час на «ходіння навкруги», а відразу перейде до суті розмови.

довіра

Потрібно дивитися в очі своєму співрозмовнику. Людям, які зазвичай під час розмови відводять очі вбік, ніхто не довіряє. Спроби уникати зорового контакту кажуть, як мінімум, про незацікавленість людини, а, як максимум, – про його нечесності.

Коли людина дивиться в очі своєму співрозмовнику, це викликає довіру і до нього, і до всього, що він говорить.

Такий незначний нюанс допомагає встановити надійний контакт з вашим візаві. Тому в розмові потрібно триматися впевнено і ні в якому разі не відводити очі.

ім’я співрозмовника

Починаючи розмову з незнайомою людиною, дізнайтеся, як його звуть. Повторіть ім’я вголос. Це допоможе закріпити його в пам’яті. Постійно використовуйте ім’я співрозмовника під час розмови і посміхайтеся.

Інтерес до співрозмовника

Багато хто робить помилку, занадто багато говорячи про себе. Ніщо так не втомлює людини, з яким ви розмовляєте, як вимушена «екскурсія» по лабіринтах вашому житті. Один з кращих способів навчитися спілкуванню з людьми – дозволити їм говорити про себе, а не змушувати їх слухати ваші розповіді. Це допоможе іншій людині відчути себе більш невимушено і підвищить тепер уже його впевненість в собі. Східні мудреці вчать: один раз скажи і два рази послухай!

правильні питання

Коли контакт ще тільки налагоджується, важливо не допустити незручних пауз в розмові. Один з найшвидших шляхів до незручному мовчанню – питання, на які можна відповісти просто «так» або «ні».

Важливим навиком для успішної комунікації є вміння ставити запитання, що вимагають розгорнутої відповіді. Це дозволить зав’язатися розмови. Тільки не треба втрачати почуття міри. Не можна влаштовувати «бомбардування» питаннями, – це хороший спосіб змусити людину відчути себе некомфортно. Розмова не повинен перетворюватися в допит.

сила знання

Ефективне спілкування починається там, де люди мають широкий кругозір. Всебічно розвинена людина з широкими інтересами буде привабливий для різних людей. Спілкуватися з такою людиною буває легко і цікаво. Його голова повна тем для обговорення, і він може швидко і впевнено адаптуватися до будь-якої розмови. Знайти спільну мову з співрозмовником для нього не складає ніяких труднощів.

ризик

Часто люди не можуть щось попросити, бо бояться відмови. Невдача змушує людину почувати себе збитковим, неповноцінним. Але відмова ніяк не повинен впливати на почуття власної гідності.

Єдиний спосіб дізнатися, як навчитися розмовляти з людьми правильно і впевнено, – це практика, де ви відточите свої навички.

Тут теж є елемент ризику: ніколи не дізнаєшся заздалегідь, як піде розмова. Але якщо ви будете боятися вийти з тіні і станете триматися за свою «безпека», то ніколи не придбаєте вміння легко і впевнено вступати в контакт і залишитеся стояти на шляху, який веде в нікуди.

Це далеко не всі секрети успішного спілкування, скоріше, найосновніші. Є й інші аспекти, враховувати які теж необхідно:

  • Треба бути чесним. Коли люди надійні і чесні, спілкування стає набагато простіше. Тоді не потрібно обдумувати те, що ми збираємося сказати, не потрібно турбуватися про те, що неправда колись розкриється.
  • Необхідно вміти адаптувати свої ідеї під сприйняття інших. Коли у нас виникає якась цікава думка, в голові складається ясний образ ідеї; але цей образ не завжди також ясний і іншим людям. Щоб вас почули, потрібно знайти спосіб розкрити свою думку. Вона повинна стати зрозумілою всім. Потрібно добре знати свою аудиторію, якщо хочете спілкуватися з нею ефективно.
  • Потримайте паузу, перш ніж відповісти. Зазвичай ми намагаємося відповідати відразу, але іноді просто крихітна пауза здатна творити чудеса. Вона дає вам час подумати; а це важливо для того, щоб точніше зрозуміти, про що говорить співрозмовник, або ж щоб чітко сформулювати свою думку, яку ви хочете донести.
  • Намагайтеся вникати в те, що говорить ваш співрозмовник. Необхідно уважно слухати. Так, ви зможете зрозуміти, про що йде мова, а не просто будете чекати своєї черги щось сказати у відповідь. Занадто часто ми слухаємо «краєм вуха», обдумуючи в цей час свою відповідь. Для ефективного спілкування треба працювати над розумінням того, що говорять інші.
  • Будьте терплячі і відкриті. Іноді коротке спілкування може бути в чомусь не дуже комфортним для вас. Визнайте для себе, що цей контакт не повинен бути таким, як вам того хотілося б, і продовжуйте вести себе коректно, проявляючи терпіння. Завжди будьте терплячі і тримайте свій розум відкритим для осягнення нових способів спілкування та взаєморозуміння.
  • Намагайтеся підтримувати зворотний зв’язок. Коли вже все сказано і зроблено, кращий спосіб дізнатися, наскільки це було ефективно, – запитати про це своїх співрозмовників. Знайдіть час, щоб поговорити з тими, з ким спілкуєтеся часто, і дізнайтеся, як можна було б поліпшити ваше спілкування з ними. Іноді підтримувати таку зворотний зв’язок легко, і ви отримаєте чітке уявлення, над чим вам ще треба попрацювати; а іноді це зробити буває не зовсім просто, але ваші зусилля все одно того коштуватимуть!

Почніть з малого

Щоб навчитися ефективно спілкуватися з людьми, необхідно час. Людина, яка поставила перед собою мету поліпшити свої комунікативні навички, буде просуватися своїми темпами. Не намагайтеся засвоїти відразу все, почніть з малого.

В основі своїй ефективна комунікація починається з впевненості в собі, – це та нитка, яка пов’язує разом всі інші ваші якості і навички. Кожна нова зустріч допомагає підвищити впевненість в собі і додає нові грані в ваш досвід.

Щоб потренуватися, розширте коло спілкування у себе в офісі, наприклад. Спробуйте почати спілкуватися з продавцями в магазині або на ринку трохи більше, ніж зазвичай.

Коли вам стане легше спілкуватися в звичному для вас суспільстві, почніть контактувати з представниками вищого рангу. Поступово ви навчитеся розмовляти з різними людьми, а ваші навички будуть закріплюватися все міцніше. Принагідно ви навіть зможете з генеральним директором великої компанії поговорити і справити на нього сприятливе враження.

Як спілкуватися з екстравертом і інтровертами

Люди діляться на кілька типів, і для кожного характерний свій стиль спілкування. Знаючи, як побудувати розмову з візаві, які мають той чи інший тип темпераменту, нерозуміння і пов’язаних з ним непорозумінь можна уникнути.

  • Інтроверти: їм важко спілкуватися. Свої переживання вони носять глибоко в собі, уникають зайвих контактів.
  • Екстраверти: у них потребу в спілкуванні доведена до максимуму. Вони постійно доводять до відома оточуючих про виникаючі у них переживання, доносять свій погляд на обставини, в будь-яких ситуаціях знаходять нових знайомих.

Ці психотипи в чистому вигляді зустрічаються рідко, частіше зустрічаються змішані типи особистостей.

Потрібно з’ясувати свій тип характеру. Якщо його якості ближче до характеристик, властивим екстравертів, щоб легше було збудувати спілкування, постарайтеся не говорити весь час тільки про себе. Необхідно більше вислуховувати чужі думки, що не висловлювати відкрито незгоду. Як тільки вийде налагодити спілкування, люди самі почнуть тягнутися. Лідерські позиції в колективі можна буде легко завоювати за рахунок закладеної природою відкритості. Виникаючі образи на удавану нехтування зникнуть.

У інтроверта стоїть складніше завдання, тому йому важливіше навчитися правильно спілкуватися з людьми. Їм буває важко знаходити нових знайомих і приятелів. Це позначається на професійній сфері. Тому незважаючи на труднощі, потрібно перебороти себе і йти на зближення. В результаті в оточенні виявляться ті люди, які оцінять мовчазне схвалення інтроверта.

Вступаючи в діалог, потрібно намагатися аналізувати, до якого психотипу відноситься людина, з яким спілкуєшся. До інтроверту? Слід спробувати ввести його в курс справи, уважно прислухатися до рідкісних реплік, розповісти, як виглядає ситуація з різних точок зору. Його мовчання може призвести до серйозного нерозуміння. Допоможе розібратися в його відношенні до предмету розмови міміка, вираз обличчя, тон.

Екстраверту не можна дати себе заговорити. З ним доводиться тримати вухо гостро. Якщо він спробує відхилитися від теми, потрібно твердо переводити розмову в цікавить вам русло. Давати йому висловлюватися необхідно, але твердо доносити і свою точку зору. Можна навіть це зробити з часткою жорсткості. Такі люди зазвичай необразливий, а якщо ця риса в характері і присутній, то відхідливі.

Розмовляючи зі співрозмовником, потрібно показати зацікавленість спілкуванням. Дуже добре інтонацією підкреслювати важливі моменти.

Сперечатися не варто. Якщо аргументи непереконливі, краще розмова завершити на дружній ноті і продовжити в потрібний момент. Не можна підвищувати тон, переходити на крик.

Як викликати інтерес з боку співрозмовника

Ми всі індивідуальні. У всіх свої цілі, погляди на життя, принципи і пріоритети. Бажання кожного відчувати свою значимість в суспільстві є нормальним.

У своїх судженнях будьте дуже обережні. Останнє слово залиште краще за співрозмовником, ніж за собою. Поступіться йому в суперечці: і відношення не зіпсуються, і ви залишитеся при своїй думці.

Ні в якому разі в розмові не проявляйте зарозумілості. Говорячи, зважуйте кожне слово. Гордовитий тон, бажання підняти себе над опонентом може дуже образити його, і тоді думка про вас буде не з кращих, і навряд чи у нього з’явиться бажання знову з вами поспілкуватися.

Намагайтеся не залишатися осторонь, будьте ближче до людей. Набагато приємніше спілкуватися з тим, хто знаходиться з ним на одній хвилі, тому забиватися в кут буде не найкращим рішенням.

На що варто звернути увагу

Уникайте розмов, де є скарги на начальника, на колег, на роботу або на свою долю. Запам’ятайте, що у кожного і без вас вистачає проблем, тому вислуховувати чужі нікому не захочеться. Люди спілкуються заради задоволення.

Важливим психологічним моментом в розмові є поза, в якій перебуваєте ви і ваш співрозмовник. Доведено, що приймаючи позу свого співрозмовника, ви тим самим відкриваєте його для спілкування, створюєте для нього комфортні умови.

У розмові намагайтеся залишатися собою. Неприродність в спілкуванні, бажання показати себе зовсім іншою людиною з боку можуть виглядати дуже навіть смішно і безглуздо, хоча вам може здаватися, що ви відмінно влилися в цей образ. Грати довго не вийде, і рано чи пізно люди дізнаються, який ви насправді. Так, навіщо ж пускати пил в очі, обманювати свого співрозмовника вже на початковій стадії спілкування. Природність і невимушеність – основні правила поведінки.

Часто перешкодою для нормального спілкування служать комплекси людини. У кожного з нас є як переваги, так і недоліки, але далеко не кожному це заважає заводити розмови і ставати душею компанії. Якщо ви самі, спілкуючись, відчуваєте себе добре і впевнено, що оточують це помітять і оцінять.

Ще кілька порад

  • Чим більше у вас знань з різних областей, тим краще ви зумієте зацікавити людину. Різнобічні інтереси не можуть не привернути вашого співрозмовника. Завжди цікаво спілкуватися з тим, хто може розповісти якісь історії, розповісти про деякі цікавих фактах і т. Д.
  • Вчіться правильно висловлювати свої думки та ідеї, адаптувати їх під чуже сприйняття. Не у всіх під час розповіді в голові спливає такий же спосіб, як у вас. Для цього намагайтеся донести до співрозмовника інформацію чіткіше, пояснюйте все, що необхідно.
  • Не поспішайте відразу відповідати на питання. Витримана пауза допоможе вам не тільки зібратися з думками, подумати над відповіддю, але також виявить цікавість і загадковість з боку людини, з яким ведеться розмова.
  • Зайва жестикуляція в спілкуванні може підштовхнути співрозмовника на думку про вашу невпевненість у собі. Сторонні рухи руками здатні дуже сильно відвернути від суті розмови. При цьому важливості ваших слів ніхто не оцінить, на них просто не звернуть уваги.
  • Виключіть вживання слів і фраз з двозначним підтекстом. Сказане вами може бути розцінено неправильно і навіть здатне образити співрозмовника. Говоріть чітко, що ви маєте на увазі.
  • Підлаштовуватися під іншу людину під час розмови може далеко не кожен. Але це є досить важливим моментом в спілкуванні. Поспостерігайте за опонентом, за темпом його мови, постарайтеся по максимуму повторити його. Спілкування в одній манері перетворить ваш розмова в конструктивну бесіду.
  • Слова-паразити не зроблять вашу розмову краше. Обмежтеся в їх вживанні. Людині навряд чи буде приємно слухати зайві і безглузді слова. У підсумку вийде, що ви мало говорите по справі, розмова стане нудним і нецікавим.
  • Навіть в діловій розмові іноді доречно буде продемонструвати своє почуття гумору. Якщо своєчасно застосувати його, то можна розрядити напружену обстановку, зробити спілкування невимушеним.
  • У спілкуванні враховуйте вік співрозмовника. Припустимо, розмова проходить з людиною, який набагато старший за вас. Тут варто уникати сленгових виразів, які можуть бути незнайомі співрозмовнику.

Головний вчитель – це досвід, який не спадає одразу. Для його отримання потрібен час і відповідні умови. Головне, бути якомога більш впевненим у собі людиною, вміти «донести себе» суспільству. Розширюйте своє коло спілкування, включаючи в нього різних людей: і за віком, і за поглядами, і за життєвим принципам.

Будь-яке спілкування починається з малого. Завдяки деяким навичкам в спілкуванні, ви зумієте стати авторитетним в своїх колах людиною, до якого всі з цікавістю будуть прислухатися. Не дарма кажуть, що любов до себе породжує любов оточуючих до вас. Лише тоді, коли ви самі почнете себе поважати, то ж саме робитимуть і інші.

Уміння спілкуватися обов’язково приведе вас до успіху. Не бійтеся вийти з тіні, почати спілкування першим. Будьте ввічливі і доброзичливі, і тоді ви зумієте завоювати симпатію з боку співрозмовника.

Посилання на основну публікацію