Діамантове весілля: які дарують подарунки на 60 років спільного життя батькам, бабусі і дідуся?

Діамантове весілля: значення та ідеї для святкування торжества

Не кожна сім’я може похвалитися тим, що збирається відзначати діамантове весілля. Однак якщо ви або ваші близькі якраз-таки і є «діамантовими молодятами», слід ретельно підготуватися до свята. Чим знаменна діамантове весілля, що подарувати «молодим» і як відзначити подію?

значення річниці

60-річна річниця з дня укладення шлюбу називається «діамантового» весіллям. Назва таке невипадково, адже діамант славиться не тільки красою і високою вартістю, але і міцністю, красою і блиском, який не меркне з роками.

На початку спільного життєвого шляху подружжя, немов в дар отримують алмаз — свої відносини, сім’ю, любов один до одного. Алмаз — камінь красивий, але поки ще не настільки цінний і міцний. Щодня прикладаючи зусилля, працюючи над собою і відносинами, подружжя спільно немов надають цьому алмазу ограновування. Так з’являється діамант.

Діамантове весілля

Традиції та звичаї

У Європі традиція відзначати з розмахом діамантове весілля тільки починає зароджуватися, а ось в нашій країні вона була відома ще з часів Русі. Раніше 60-річну річницю шлюбу відзначали як звичайну весілля — «наречені» вбиралися, накривали багатий стіл. Гості також приходили ошатні, з подарунками, піснями та привітаннями. Торжество могло тривати кілька днів, великою неповагою вважалося відмовитися відвідати подібне свято.

Трохи пізніше традиція дещо змінилася, збагатилася новим звичаєм. За кілька днів до діамантового весілля подружжя — винуватці торжества, писали листи своїм дітям, молодим родичам. У цих посланнях вони ділилися секретами сімейного життя, передавали накопичену мудрість.

У день торжества, вислухавши поздоровлення, «молодята» брали у відповідь слово. Вони дякували гостям за добрі слова та подарунки, присутність на їх святі і вручали написані листи адресатам. У більш заможних сім’ях мати зазвичай передавала дочці або невістці сімейну реліквію, коштовність. Важливо було зберегти її, передати своїм нащадкам.

В Європі цей звичай кілька видозмінився — листи і подарунки стали вручати дочкам в день їхнього весілля.

Що прийнято дарувати?

Подарунок на честь річниці повинен символізувати довгу любов, міцність сімейних уз і призначатися для обох подружжя. Сама назва свята вказує на те, якими мають бути подарунки — кільця з гравіюванням і діамантами, кулони, підвіски. Жінці можна подарувати діамантові сережки, а чоловікові — підходять по стилю запонки.

Якщо прикраси з діамантами для вас дороги, то можна, по-перше, зробити їх колективним подарунком, по-друге, вибрати варіанти з фіанітамі (ті ж алмази, правда, штучні).

Буває і так, що винуватці торжества досить байдуже ставляться до коштовностей. Їм просто ніде «вигулювати» сережки з діамантами або дорогі запонки. В такому випадку краще замінити подарунок більш практичним. Люди похилого віку, втім, як і молодь, будуть раді побутової техніки та іншим помічникам, які полегшують побут.

Подарована пральна машина, якщо вона дійсно потрібна в господарстві (наявна зламалася або застаріла) здасться більш дорогим і приємним подарунком, ніж ті ж зупинки. До таких подарунків можна віднести СВЧ-піч, електрочайник, кавоварку, мультиварку, холодильник, телевізор.

Наступна група подарунків — так звані сімейні, пам’ятні. Кращий подарунок для бабусі й дідусі, як вони самі зізнаються, той, що нагадує про дітей і онуків. Можна замовити красиву рамку для фотографій, що включає безліч портретів. Звичайно, дарувати її порожньою не слід, обов’язково заповніть фотографіями.

У великій родині доречним виявиться складене власноруч генеалогічне древо. Молодші члени сім’ї можуть заготовити велику листівку з привітаннями від усіх присутніх. Для цього можна використовувати ватман, попросивши гостей написати на ньому привітання. Така листівка буде перечитувати нареченою і нареченим ще довгий час після свята, нагадуючи про приємні події.

Також читайте:  36 років - яке це весілля? Як називається річниця з дня спільного життя і як вона відзначається?

Завжди доречними презентами для подружньої пари є столовий сервіз, постільна білизна та пледи, пара махрових халатів.

Обов’язково слід супроводити подарунок букетом квітів, тортом, солодощами. Як правило, все це призначається жінці, тому чоловікові не зайвим буде піднести колекційне вино, хороший коньяк. Якщо в силу особливостей здоров’я наречені не вживають солодощів і алкоголю, зберіть красивий букет або набір з декількох сортів гарного чаю, кави, сухофруктів, меду та варення.

Втім, навіть якщо подружжя не вживають торт, його все ж слід замовити як один з атрибутів свята. Торт батькам або бабусі з дідусем, які святкують діамантове весілля, повинен бути відповідним. Вибирайте весільні багатоярусні варіанти. Як декор можна зупинити вибір на живих або кондитерських кольорах, прозорих краплях і декорі, що нагадує діаманти. Фігурки нареченого і нареченої будуть також доречні.

Зручно замінити один великий торт варіантом поменше. Його розташовують на верхньому ярусі спеціального блюда для торта. Нижній і середні заповнюються капкейк або іншими невеликими тістечками, за смаком і оформлення нагадують торт. Останній «молодята» можуть забрати додому і пригоститися на наступний день. А капкейк зручно пригощати гостей.

Відносно квітів ведеться чимало суперечок. З одного боку, дорослим жінкам (а «нареченій» в середньому 70-80 років) прийнято дарувати квіти більш темних відтінків (бордові, темно-червоні, фіолетові). З іншого боку, характер святкування передбачає ніжність, легкість.

В цілому, більшість фахівців з етикету, як і флористи, говорять про варіанті зі світлим букетом. Однак це повинні бути не рожеві, а пудровие, пастельні відтінки. Червоний і благородний бордовий (але не надто темний) також є фаворитами весільних флористів.

Якщо ви знаєте про улюблених кольорах нареченої, орієнтуйтеся виключно на це, даруйте саме такі квіти. Якщо немає, зупиніть вибір на класиці — троянди, гербери, хризантеми. Якщо є можливість, можна повторити букет нареченої, який був в її руках в день весілля.

Не даруйте швидко в’янучі і ніжні квіти (фіалки, орхідеї), а також квіти з сильним ароматом (лілії). Відмовитися варто і від занадто великих і важких букетів.

Якщо святковий день буде динамічним для молодят, кращий варіант — невеликий кошик квітів або капсула, заповнена водою, так квіти не зів’януть протягом дня.

Як відзначити ювілей шлюбу?

Якщо дозволяє здоров’я «наречених», то можна, дотримуючись давньоруськими традиціями, влаштувати пишне торжество. Традиційно, в цей день організовується урочистий банкет. Вмістити численних гостей і позбавити наречену і її родичок від метушні на кухні допоможе оренда залу ресторану та замовлення відповідного меню.

Приділіть належну увагу не тільки різноманітністю меню, але і оформлення залу. Краще зупинити свій вибір на класичному стилі з елементами розкоші і благородства. Це буде найкращим чином відповідати духу торжества.

Гарна ідея — повністю втілити події 60-річної давності. Для цього вранці слід відправитися в загс, але не щоб оформити відносини, а отримати привітання в колі близьких і рідних і уповноважених представників загсу. Багато установ з задоволенням погоджуються провести подібні церемонії, причому безкоштовно. Для них це непогана реклама і зайвий інфопривід в ЗМІ.

Не забудьте запросити фотографа, замовити музикантів, подбати про те, щоб вийшовши із загсу, «молоді» випустили в небо голубів.

Подарувати святковий настрій допоможуть відповідні костюми. Якщо наречена і наречений не проти, можна взяти напрокат весільну сукню і придбати костюм або смокінг для «молодого». А якщо є можливість і бажання — пошити костюми, максимально схожі з тими, що були на них в день весілля більше ніж півстоліття тому.

Також читайте:  Як відзначити 10 років весілля? Ідеї, як незвично відсвяткувати рожеву річницю

Після відвідин загсу логічно здійснити подорож по місту, зупиняючись в улюблених місцях для фотографування. Гарна ідея — скласти маршрут по дорогим серцю молодят місцях (місце знайомства, улюблені вулички для побачень, пологовий будинок, де народився первісток, перший будинок і т. Д.). Урізноманітнити такі подорожі допоможуть міні-вікторини для гостей — нехай вони відгадують, ніж дорого винуватцям торжества ту чи іншу місце. Завершити вечір слід в банкетному залі.

Якщо стан «наречених» не дозволяє здійснювати їм подібні поїздки, але є бажання втілити, ще раз пережити весільний день, логічніше організувати виїзну реєстрацію шлюбу. Можна рекомендувати орендувати заміський будинок, де молодята зможуть не поспішаючи вбратися, а потім прослухати урочисте привітання від ведучого і гостей.

Подібний варіант гарний і тим, що, з огляду на вік «молодят» і деяких їхніх гостей, вони можуть втомитися протягом святкового дня. Якщо орендувати заміський будинок з кімнатами для відпочинку, «наречені» і гості зможуть відпочити там, привести себе в порядок.

Молодші гості в цей час можуть насолодитися барбекю, прогулянками на природі, влаштувати фотосесію. Увечері вся родина збереться за святковим столом. Красиво виглядають такі свята під шатрами. В такому випадку слід переконатися, що достатньо освітлення, а використовувана апаратура не дає луни.

Літні «молоді» можуть відмовитися від пишного торжества в силу віку, обмеженості коштів, природну скромність. Однак щирі вітання від родичів в цей день — обов’язкова умова щасливого настрою. Якщо вони не планували святкування, можна зробити сюрприз, прийшовши несподівано в гості або орендувавши невелике кафе. У першому випадку не забудьте взяти з собою не тільки торт і фрукти, але і легкі закуски, напої, щоб не ставити господиню будинку в незручне становище і не примушувати метатися між кухнею та вітальні.

В якості подарунка, в тому числі колективного, можна піднести поїздку в санаторій, а для більш активних нареченого і нареченої — на курорт. Головне, щоб дата вильоту або заїзду в санаторій була не раніше ніж через півтора-два тижні. Все-таки з віком люди стають більш консервативними, тому перспектива «зірватися» в нехай і захоплюючу подорож людей похилого віку навряд чи обрадує.

Ще один варіант сімейного свята — влаштувати домашній спектакль. П’єсу краще написати самостійно, присвятивши її спільного життя діамантових «молодят». Не потрібно гнатися за атрибутами, наймаючи професійних акторів і витрачаючи гроші на даний обладнання для театрів.

Свято вийде набагато більш теплим і сімейним, якщо доручити ролі молодшого покоління — онукам, племінникам. Літнім родичам буде приємно дивитися на молодь, а ті краще дізнаються про своїх бабусь і дідусів, отримають «порцію» корисних уроків про справжні почуття, важливості сімейних відносин, повазі, терпінні.

Незалежно від обраного варіанту слід дотримуватися наступних рекомендацій, щоб свято принесло якнайбільше позитивних емоцій.

  • Ретельно плануйте навіть невелике торжество, розподіліть обов’язки між гостями.
  • Якщо на весілля в більшій мірі всі організаційні питання беруть на себе наречений і наречена, то при святкуванні ювілею з дня одруження гості і «молоді» повинні помінятися ролями. Завдання дітей, онуків і близьких родичів — організувати свято для «молодят».
  • Не забувайте, що «молоді» — це все-таки люди похилого віку з усталеними поглядами на життя, звичним способом життя. Не перевантажуйте «весільний» день подіями, пам’ятайте, що на деякі дії людям похилого віку необхідно більше часу, ніж молодим.
  • Тримайте під рукою воду, одноразові стаканчики і міні-аптечку. У «молодих» можуть бути хронічні захворювання, та й від радісних емоцій може «підскочити» тиск або почастішати пульс.

Про значення Діамантовий весілля і про ідеї для її святкування в наступному відео.

Посилання на основну публікацію